گردشگری در آمریکا

 ایالات متحده آمریکا بازیگر مهمی در صنعت جهانگردی جهانی است و سالانه میلیون‌ها بازدید کننده بین المللی و جهانگرد از سراسر جهان به مکان‌های تاریخی، پارک‌های ملی و بناهای تاریخی و پارک‌های تفریحی آن جذب می‌شوند. از سایر جاذبه های تفریحی و سرگرمی آن، می‌توان به گزینه‌های آشپزی، تجارت، بهداشت و خرید نیز اشاره کرد.یکی از ویژگی‌هایی که ایالات متحده را برای بسیاری از گردشگران به مقصد دلخواه تبدیل می‌کند، کیفیت کالاها و خدمات گردشگری آن است.

در سال 2015 ، مجمع جهانی اقتصاد جهانگردی و سفر، شاخص رقابت را ایجاد کرد که یک شاخص جامع است که کیفیت عرضه گردشگری در هر کشور مقصد را اندازه‌گیری می‌کند. ایالات متحده به شدت در منابع طبیعی، فرهنگی به‌ویژه در حمل‌ونقل هوایی، خدمات گردشگری، میراث جهانی و تفریحات و جاذبه‌های ورزشی زیرساخت‌هایی را ایجاد کرد.

برای دریافت⭐ ⭐ نمونه سوالات رایگان گردشگری عمومی فنی وحرفه ای  ⭐⭐کلیک کنید.

از 114 کشور در نظر گرفته شده در این شاخص ، ایالات متحده در رتبه اول قرار داردو قاره آمریکا رتبه چهارم در سطح جهانی بعد از اسپانیا، فرانسه و آلمان را دارد.در حال حاضر جهانگردی مهم‌ترین بخش خدمات اقتصادی در این کشور است.در سال 2017 ، گردشگران بین‌المللی و داخلی با هم بیش از 1035.7 میلیارد دلار برای سفر در این کشور کردند.در مجموع، بخش گردشگری در سال 2016 حدود 84 میلیارد دلار مازاد ایجاد کرده است.

صنعت جهانگردی همچنین در میان بزرگ ترین کارفرمایان در ایالات متحده نزدیک به 7 میلیون شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است و علاوه‌برآن 8.8 میلیون نفر به طور مستقیم توسط صنعت استخدام می‌شوند.بسیاری از مطالعات رابطه بین جهانگردی و رشد اقتصادی را بررسی کرده‌اند.نتایج اغلب ناسازگار و حتی گاهی اوقات متناقض بودند.

دلایل این ناسازگاری متناسب با محققان، کشوری که مورد تحقیق قرار گرفته، و روش‌های تجربی استفاده شده در تجزیه‌وتحلیل متفاوت است.یک رشته فرضیه بیان می‌کند که برای توسعه ی گردشگری، دولت باید برای توسعه ی اقتصادی تلاش کند.

چند محقق در سال‌های 2002 و 2009 استدلال کردند که کلیه مشاغل مرتبط با جهانگردی به‌عنوان یک صنعت همگن ممکن است نتایج ناسازگار موجود در مطالعات قبلی را در برداشته باشند.هنگام اندازه‌گیری عملکرد صنعت گردشگری بیشتر مطالعات موجود، از رسید کلی یا شماره مشتری‌های صنعت بدون تمایز قراردادن بین دسته های مختلف فعالیت های درون بخش استفاده کردند.برخلاف صنایع دیگری که کالاهایی با مشخصات و کیفیت مشابه ارائه می دهند، صنعت گردشگریمتشکل از بسیاری صنایع فرعی است که هرکدام خدمات متمایزی را ارائه می‌دهند.خدماتی مانند محل اقامت ، ناهار خوری ، حمل و نقل ، سرگرمی و غیره.این زیرشاخه ها حتی تحت همان کار ممکن است عملکرد متفاوتی داشته باشند و به همین ترتیب فضای اقتصادی متفاوتی نسبت به ماهیت شغلی خود داشته باشند.

Chen   اولین کسی است که به طور تجربی رشد گردشگری - اقتصادی را در سال 2007 با بررسی رابطه بین قیمت سهام شرکت‌های جهانگردی (هتل‌ها، خطوط هوایی و آژانس های مسافرتی) و توسعه اقتصادی در تایوان و چین محاسبه کرد.آنها دریافتند که فعل و انفعالات بین عملکرد سهام و تولید ناخالص داخلی به طور قابل توجهی در شرکت‌های مختلف متفاوت است.Tang و Jang  در سال 2009 تحقیق chen را با بررسی رابطه بین جمع درآمد فروش از چهار صنایع مرتبط با جهانگردی از جمله (خطوط هواپیمایی، کازینو، هتل و رستوران) و رشد اقتصادی در آمریکا توسعه دادند.

اگرچه رابطه بین گردشگری و تولید ناخالص داخلی در میان چهار صنعت فرعی در کوتاه مدت سازگار است اما آن‌ها دریافتند که نتایج در طولانی مدت متفاوت است و در طولانی مدت اگرچه صنعت هواپیمایی با تولید ناخالص داخلی هماهنگ است اما هیچ یک از سه صنعت دیگر با رشد اقتصادی رابطه طولانی مدت ندارند.

در تحقیق موردنظر، به طور مستقیم رابطه بین تولید ناخالص داخلی و بازده واقعی بین شش صنعت گردشگری از جمله (محل اقامت، حمل‌ونقل هوایی، خرید، غذا و نوشیدنی، سایر انواع حمل‌ونقل و تفریح ​​و سرگرمی) در ایالات متحده بررسی شد.در این تحقیق با استفاده از داده های سه ماهه از 1998 تا 2017 درمی‌یابیم که به غیر از محل اقامت و بخش‌های مواد غذایی و آشامیدنی، تولید ناخالص داخلی با هیچ یک از دیگر بخش‌های گردشگری باقیمانده ترکیب نشده است.هیچ رابطه طولانی مدتی در درون صنایع گردشگری به جز بین حمل‌ونقل هوایی و سایر انواع حمل‌ونقل (مانند حمل‌ونقل زمینی) وجود ندارد.

آزمون علیت Toda-Yamamoto نشان می‌دهد که بین تولید ناخالص داخلی و شش بخش جهانگردی در که در حال بررسی است؛ علیت یک طرفه وجود دارد.با حمایت از رشد گردشگری اقتصاد محور، این فرضیه عمدتاً در کشورهای پیشرفته مشاهده شده است که درآمد گردشگری بخش کوچکی از اقتصاد کلی را تشکیل می‌دهد.

در جهانگردی، عملکرد بخش مراکز خرید، غذا و نوشیدنی‌ها و تفریح و به‌طورکلی صنایع سرگرمی منجر به تولید سه محصول دیگر از جمله حمل‌ونقل هوایی، اسکان و سایر روش‌های حمل‌ونقل می‌شود.اما در کوتاه مدت بخش‌های گردشگری می‌توانند از رشد اقتصادی بهره‌مند شوند و سرمایه گذارهای مربوط به جهانگردی باید نشانه‌ای از اقتصاد عمومی باشد.علاوه بر این ، تلاش های سرمایه گذاری و بازاریابی‌های مرتبط با جهانگردی در ایالات متحده ممکن است بخواهند در بخش‌های غذایی، خرید و تفریح تمرکز کنند. 

 

نقد و برسی کاربران

ایمیل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

امتیاز دهید :

0 نظر ( میانگین : 0.0 )