فواید و مضرات ماساژ

فواید ماساژ برای سلامت روح و جسم :

ماساژ درمانی ممکن است به تقویت تمرکز ، تسکین اضطراب و حتی بهبود خواب کمک کند.وقتی نوبت به آرامش می رسد ، چند نکته وجود دارد که همه ما با آن ارتباط برقرار می کنیم: دوش های آبگرم ، آرام گرفتن در کنار آتش ، ماندن در رختخواب تا ساعت 2 بعد از ظهر. و البته ماساژ گرفتن. اگرچه ماساژ برای کمک به آرامش شما بسیار مفید است ، اما فواید درمانی بیشتری نیز دارد.اصطلاح "ماساژ" در واقع مجموعه ای مختلف از انواع ماساژ را شامل می شود ، از ماساژ سوئدی (متداول ترین نوع ماساژ) ، تا ماساژهایی که هدف مشخصی دارند ، مانند ماساژ ورزشی ، که با هدف کمک به ورزشکاران انجام می شود.

نمونه سوالات کاربر ماساژ فنی و حرفه ای | همین الان کلیک کنید !

در هر حال نوع ماساژ مهم نیست ، فواید ماساژ فقط به یک برمی گردد: فشار.تیفانی فیلد، مدیر موسسه تحقیقات لمسی در دانشکده پزشکی دانشگاه میامی می گوید: "پوست در طی یک ماساژ، تحت فشار متوسط قرار می گیرد ، که منجر به آرامش و کند شدن سیستم عصبی بدن می شود." او می گوید این کند شدن سیستم عصبی به سایر اثرات فیزیولوژیکی نیز منجر می شود ، مانند کاهش ضربان قلب ، کاهش فشار خون و تغییر در الگوی EEG (فعالیت الکتریکی در مغز).به علاوه، دیدن این تأثیرات از آنچه فکر می کنید زمان کمتری می برد. مارک هیمن راپاپورت، رئیس خدمات روانپزشکی در Emory Healthcare ، که چندین مطالعه متمرکز در مورد اثرات ماساژ را انجام داده است ، می گوید: "برای تحقیق ، می توان گفت حتی برای ماساژ هایی که کمتر از 20 دقیقه طول می کشد نی می توان اثرات مثبتی ثبت کرد."این بدان معناست که وقتی می خواهید ماساژ بگیرید (بیشتر آنها معمولاً در حدود 50 دقیقه طول می کشند) حتی بیش از زمان مورد نیاز برای دیدن مزایای مطلوب آن تحت فشار هستید.

فواید ماساژ

فیلد می گوید: "شما نیازی نیست که به طور مداوم و تمام وقت به ماساژ درمانی بروید. شما می توانید خودتان، خودتان را ماساژ دهید." از آنجا که  دست ما به  بیشتر نواحی بدنمان می رسد، شما می توانید با استفاده از برس ماساژ در حهنگام دوش گرفتن یا حتی مالیدن یک توپ تنیس به بدن خود ، 20 دقیقه ماساژ خود را انجام دهید.بنابراین اگر به فکر رزرو وقت یا یادگیری ماساژ هستید ، در اینجا شش مورد از بزرگترین مزایای ماساژ را باید بدانید.

برطرف کننده ی اضطراب:

اگر از اضطراب رنج می برید ، یک مطالعه نشان می دهد که ماساژ در واقع می تواند به میزان قابل توجهی از علائم اضطرابی شما کم کند. دکتر راپاپورت ، رهبر این مطالعه ، می گوید: "آنچه ما فکر می کنیم در حال انجام است کاهش مضطربی است که ما با افراد مبتلا به اختلال اضطراب عمومی مشاهده می کنیم."بدن شما در واقع دو سیستم عصبی متفاوت دارد: سیستم عصبی سمپاتیک و سیستم عصبی پاراسمپاتیک.

ماساژ برای بدن

یک متخصص جراحی پزشکی در نیویورک می گوید:در طی ماساژ ، پاسخ پاراسمپاتیک (یا آرام بخش) بدن شما افزایش می یابد ، که منجر به کاهش اضطراب می شود.و خبر عالی تر این که تأثیرات ماساژ بر کاهش اضطراب در واقع می تواند طولانی مدت باشد. دکتر راپاپورت می گوید: "ما یک پیگیری غیررسمی انجام دادیم و تعداد قابل توجهی از این افراد از شش ماه تا 18 ماه بعد بدون اضطراب زندگی کردند."

کمک کردن به خواب آرامتر:

اگر در خواب مشکل دارید یا از بی خوابی رنج می برید؟ ماساژ می تواند به شما کمک کند تا عمیق تر بخوابید. فیلد می گوید: "کیفیت خواب همه ی ما مربوط به میزان فعالیت سیستم عصبی است." و وقتی ماساژ می گیرید ، سیستم عصبی شما به دلیل فشار در حقیقت کند می شود.به علاوه ، هنگامی که یک خواب عمیق را تجربه می کنید ، به نوبه خود باعث کاهش سطح P (یک انتقال دهنده عصبی برای درد) می شود ، که درد کلی را کاهش می دهد. بنابراین اگر درد دارید ، ماساژ وظیفه ی خود را به خوبی برای کاهش درد انجام می دهد.دکتر راپاپورت می گوید: "برخی افراد خسته می شوند زیرا به اندازه کافی نمی خوابند. افراد دیگر نیز به دلیل برخی از عوامل بیولوژیکی خسته می شوند."

فواید مضرات ماساژ

همه ما این حالت خستگی بعد از خواب را تجربه کرده ایم. بعضی اوقات تمام شب را در جای خود غلط می زنیم و این کار می تواند بسیار خسته کننده باشد.اما مهم نیست که علت خستگی شما چیست ، یک راه حل آسان (همانطور که حدس می زنید) ماساژ است. در حقیقت ، یک مطالعه در سال 2018 به سرپرستی دکتر راپاپورت نشان داد که بازماندگان سرطان پستان که  به صورت هفتگی ماساژ سوئدی را دریافت کردند ، به مقدار زیادی کاهش خستگی خود را تجربه کردند ، این یک اثر ناتوان کننده بیماری است. برای دریافت بهترین اثرات ، براساس مطالعه دکتر راپاپورت  هفته ای یک بار ماساژ بگیرید.

برای دریافت کارت مهارت کاربر ماساژ فنی و حرفه ای همین الان کلیک کنید !

کمک به برخی شرایط خاص بهداشتی:

فیلد می گوید ، بدن شما دارای دو پاسخ ایمنی متفاوت است: Th1 و Th2 ، و برای اینکه سیستم ایمنی بدن شما بهینه کار کند ، باید تعادل داشته باشند. او می گوید: "اگر میزان2 Th بیش از سیستم Th1 باشد ، شما دچار مشکلات خود ایمنی می شوید."او می گوید ، اما هنگام ماساژ ، هورمون های استرس کاهش پیدا می کند تا به حفظ این تعادل کمک کند. به نوبه خود ، این می تواند باعث شود که شرایط خود ایمنی مانند آسم ، دیابت نوع 1 یا درماتیت از طریق مواردی مانند کاهش درد یا خستگی قابل کنترل تر باشد.

ماساژ حرفه ای

افزایش تمرکز

آیا با حضور بیش از 10 دقیقه در  یک جلسه یا مطالعه کتاب قبل از خواب مشکل دارید؟ اثرات ماساژ در واقع به بهبود توجه و توانایی تمرکز شما کمک می کند.این به این دلیل است که برای اینکه میزان دقت و توجه شما افزایش یابد، ، ضربان قلب شما باید پایین بیاید. فیلد می گوید: "اگر تمرکزمان کاهش پیدا می کند، معمولاً به این دلیل است که ضربان قلب بالا می رود. و هنگامی که ضربان قلب را کاهش می دهیم ، میزان دقت و تمرکز بیشتری خواهیم داشت."از آنجا که ماساژ سیستم عصبی را کند می کند ، ضربان قلب را نیز به طور موثری کاهش می دهد. فیلد می گوید ، در طول ماساژ ، گیرنده های فشار شما فعالیت واگ را تحریک می کنند ، که از عصبی در مغز شما نشات می گیرد که منتهی به چندین شاخه مختلف از بدن ، از جمله قلب می شود.بنابراین هنگامی که تحت فشار ماساژ قرار دارید ، می تواند ضربان قلب شما را نیز کاهش دهد ، که در نهایت تمرکز شما را بهبود می بخشد.

تاثیر ماساژ در تمرکر

درمان جراحات:

Gehrman می گوید ، اگر دچار آسیب دیدگی یا درد مفصل شده اید (به خصوص اگر مشکل طولانی مدت یا مزمن باشد)  محدودیت هایی در بافت نرم بدن نیز وجود دارد که باعث گره یا ایجاد درد می شود. وی می گوید: " می توانید با ماساژ درمانی از شر محدودیت های بافت نرم خلاص شوید و گردش خون را افزایش دهید."این محدودیت ها می تواند به مرور منجر به مشکلاتی مانند پوسیدگی مفصل یا سایر مشکلات رباط شود ، بنابراین با ماساژ مداوم این محدودیت های بافت نرم ، نه تنها به آسیب دیدگی فعلی شما کمک می کند ، بلکه به جلوگیری از سایر مشکلات موجود در مسیر زندگی نیز کمک می کند.

ماساژ فواید خاصیت آن بر روح وجسم

 اما نکته مهم هنگام ماساژ برای آسیب دیدگی های شما مراجعه به یک ماساژور مجرب و  دارای مجوز و تجربه گسترده در مورد بیماران آسیب دیده است.زیرا ماساژ نا درست و غیر علمی حتی می تواند به بافت های سالم بدن نیز آسیب برساند. پس اگر ماساژ غیر علمی روی نقاط آسیب دیده ی بدن انجام شود می تواند ضرر های جبران نا پذیری بر بردن شما وارد کند.یک ماساژور خوب و دارای مجوز قادر خواهد بود ارزیابی کند که کدام مناطق اطراف آسیب به ماساژ نیاز دارند و از کدام مناطق بهتر است خودداری کند.

آیا ماساژ می تواند خطرناک و آسیب زا باشد؟

اگرچه خطرات اثبات شده ماساژ وجود ندارد ، اما اگر سابقه پزشکی شامل مواردی مانند بیماری های قلبی عروقی ، سرطان یا دیابت هستید ، این ها مواردی است که باید درمانگر خود را از آنها آگاه کنید و به یک ماساژور حرفه ای که تجربه کافی در این زمینه دارد مراجعه کنید.خانم های باردار همچنین باید به دنبال یک درمانگر با تجربه بارداری باشند . Gehrman می گوید: "برای زنان باردار ، باید واقعاً بسیار مراقب موقعیت خود باشند."افراد مبتلا به پوکی استخوان باید یک درمانگر با تجربه در این زمینه را نیز پیدا کنند. Gehrman می گوید: "اگر فردی واقعاً پوکی استخوان داشته باشد، ماساژ نادرست می تواند به راحتی استخوان ها یا دنده های او را بشکند."

ماساژ برای بدن تاثییر در کاهش وزن

مزایای ماساژ برای کاهش وزن:

میلیون ها نفر در سراسر جهان سعی می کنند وزن اضافی خود را یکبار برای همیشه ذوب کنند. آنها در جستجوی ساده ترین ، سریع ترین و لذت بخش ترین راه های خلاص شدن از شر چربی های اضافی، با پیشنهاد های پر زرق و برق و جذابی روبرو می شوند.از قرص های لاغر کننده ی تقلبیگرفته تا رژیم های غذایی یک ماهه. اغلب اوقات این گزینه ها کاملاً ناپایدار و حتی برای سلامتی آنها مضر هستند.ماساژ برای کاهش وزن یکی از روندهای فعلی است که به طور گسترده در رسانه های اجتماعی تبلیغ و به اشتراک گذاشته می شود. گفته می شود فقط با استراحت روی میز ماساژ می توانید آن شکم چرب را صاف کنید. آیا این واقعاً درست است؟ آیا برای کمک به کاهش وزن باید جلو بروید و ماساژ بگیرید؟ این مقاله را بخوانید امیدوارم تمام مزایای واقعی ماساژ برای کاهش وزن و همچنین محدودیت های موثر بودن آن را به خوبی دریابید.

آیا ماساژ باعث لاغری میشود

اول از همه ، ماساژ می تواند مسیر کاهش وزن شما را به یک تلاش مثبت تبدیل کند. ماساژ میزان استرس را کاهش می دهد و اندورفین را تقویت می کند ، و شما را در یک روحیه مناسب که برای رعایت رژیم و تمرینات لازم است ، قرار می دهد.ماساژ این به تنهایی تأثیری بر وزن شما ندارد: استرس عامل اصلی افزایش وزن است. فقط فکر کردن در مورد یک رویداد استرس زا در آینده باعث ترشح گرلین - هورمون گرسنگی - می شود که شما را به خوردن غذای بیشتر سوق می دهد.مثال ملموس تر  اینکه، ماساژ باعث کاهش درد عضلات می شود. کاهش درد پیش شرط هر جلسه تمرین است.

آیا ماساژ برای درد سیاتیک خوب است

اگر درد وحشتناکی دارید ، نمی توانید تمرینات را انجام دهید. ماساژ عضلات را سالم نگه می دارد ، تنش را قبل از پیشرفت در آسیب از بین می برد و درد عضلانی را کاهش می دهد.یکی از مهمترین عوامل موثر در تلاش برای کاهش وزن، بهبود متابولیسم بدن است. آیا ماساژ می تواند متابولیسم را بهبود بخشد؟ طبق یک مطالعه ماساژ کامل بدن، گردش خون و جریان خون را افزایش می دهد. این می تواند به پاک سازی مواد زائد سمی و بهبود متابولیسم کمک کند.به طور کلی ، ماساژ می تواند به روند کاهش وزن کمک کند. با این حال ، بدون تغییر در رژیم غذایی و فعالیت بدنی شما ، تغییرات قابل توجهی ایجاد نخواهد کرد.

ماساژ چه تاثیری در لاغری دارد

 چگونه یک ماساژور حرفه ای شویم؟

با خواندن مزایای ماساژ ممکن است افراد زیادی علاقمند به یادگیری این حرفه شوند. این مهارت هم می تواند به افراد در زندگی شخصی کمک کند و هم می تواند یک شغل مناسب باشد.برای یادگیری انواع ماساژ شما کافیست در یکی از آموزشگاه های سازمان فنی و حرفه ای ثبت نام کنید و پس از کسب آموزش های لازم در آزمون های سازمان فنی و حرفه ای شرکت کنید و در نهایت مدرک فنی و حرفه ای خود را دریافت کنید.جهت آشنایی با نمونه سوالات کاربر ماساژ فنی و حرفه ای نیز کافیست وارد سایت فن اپ شده و از آزمون های آنلاین و کاملا استاندارد آن استفاده کنید.

برای سردرد چه ماساژ دهیم

نقد و برسی کاربران

ایمیل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

امتیاز دهید :

0 نظر ( میانگین : 0.0 )