کارآفرین چیست؟
کارآفرین فردی است که یک کسب و کار جدید ایجاد می کند و بیشتر خطرات را متحمل می شود و از بیشتر پاداش ها لذت می برد. فرآیند راه اندازی یک کسب و کار به عنوان کارآفرینی شناخته می شود. کارآفرین معمولاً به عنوان یک مبتکر، منبع ایده ها، کالاها، خدمات و کسب و کار/یا رویه های جدید دیده می شود.
نمونه سوالات کارآفرین فنی و حرفه ای | همین الان کلیک کنید !
کارآفرینان با استفاده از مهارت ها و ابتکار لازم برای پیش بینی نیازها و ارائه ایده های خوب جدید به بازار، نقش کلیدی در هر اقتصادی ایفا می کنند. کارآفرینی که در پذیرش ریسک های ایجاد یک استارتاپ موفق است، با سود، شهرت و فرصت های رشد مستمر پاداش می گیرد. کارآفرینی که با شکست مواجه می شود منجر به زیان و شیوع کمتر در بازار برای دست اندرکاران می شود.
- فردی که ریسک راه اندازی یک کسب و کار جدید را به عهده می گیرد، کارآفرین نامیده می شود.
- یک کارآفرین شرکتی را برای تحقق ایده خود ایجاد می کند، که به عنوان کارآفرینی شناخته می شود، که سرمایه و نیروی کار را به منظور تولید کالا یا خدمات برای سود جمع آوری می کند.
- کارآفرینی بسیار مخاطره آمیز است، اما همچنین می تواند بسیار با ارزش باشد، زیرا به تولید ثروت اقتصادی، رشد و نوآوری کمک می کند.
- اطمینان از تامین مالی برای کارآفرینان کلیدی است: منابع مالی شامل وام های SBA و تامین مالی جمعی است.
- نحوه تشکیل پرونده و پرداخت مالیات توسط کارآفرینان به نحوه راه اندازی کسب و کار از نظر ساختار بستگی دارد.
کارآفرینی چگونه کار می کند
کارآفرینی یکی از منابعی است که اقتصاددانان آن را جزء لاینفک تولید میدانند، سه منبع دیگر زمین/منابع طبیعی، نیروی کار و سرمایه هستند. یک کارآفرین سه مورد اول را برای تولید کالا یا ارائه خدمات ترکیب می کند. آنها معمولاً یک طرح تجاری ایجاد می کنند، نیروی کار استخدام می کنند، منابع و منابع مالی را به دست می آورند و رهبری و مدیریت را برای کسب و کار فراهم می کنند.
چگونه یک کارآفرین شویم
جودی شپرد میست پس از بازنشستگی کفش های رقص حرفه ای خود، با آموزش یک کلاس رقص به غیرنظامیان به یک کارآفرین تبدیل شد تا مقداری پول اضافی به دست آورد. اما به زودی متوجه شد که زنانی که به استودیوی او میآیند، کمتر به یادگیری گامهای دقیق علاقهمند هستند تا کاهش وزن و افزایش وزن. شپرد میست سپس مربیانی را برای آموزش کارهای روزمره خود به توده ها آموزش داد و جازرسیس متولد شد. یک قرارداد حق رای دنبال شد. امروزه این شرکت بیش از 8300 شعبه در سراسر جهان دارد.
پس از یک دوره مکاتبه ای بستنی سازی، دو کارآفرین به نام های جری گرینفیلد و بن کوهن 8000 دلار پس انداز را با وام 4000 دلاری جفت کردند، یک پمپ بنزین برلینگتون، وی تی، اجاره کردند و تجهیزاتی را برای ایجاد بستنی با طعم منحصر به فرد برای بازار محلی خریداری کردند. امروزه، بن و جری درآمد سالانه میلیون ها نفر را به دست می آورد.
اطمینان از ثبات مالی
این مرحله اول یک الزام سختگیرانه نیست اما قطعا توصیه می شود. در حالی که کارآفرینان کسبوکارهای موفقی را ایجاد کردهاند در حالی که از نظر مالی در سطح پایینتری قرار دارند (به فیسبوک فکر کنید، اکنون متا، بنیانگذار مارک زاکربرگ به عنوان یک دانشجوی کالج)، شروع کردن با عرضه نقدی کافی و حصول اطمینان از سرمایهگذاری مستمر تنها میتواند به یک کارآفرین مشتاق کمک کند و به افزایش شخصی آنها کمک کند. باند پرواز و دادن زمان بیشتری به آنها برای ایجاد یک کسب و کار موفق، به جای نگرانی در مورد کسب درآمد سریع.
یک مجموعه مهارت متنوع بسازید
هنگامی که یک فرد دارای مالی قوی است، مهم است که مجموعه ای متنوع از مهارت ها را ایجاد کند و سپس آن مهارت ها را در دنیای واقعی به کار گیرد. زیبایی مرحله دو در این است که می توان آن را همزمان با مرحله یک انجام داد.
ایجاد یک مجموعه مهارت را می توان از طریق یادگیری و آزمایش کارهای جدید در تنظیمات دنیای واقعی به دست آورد. به عنوان مثال، اگر یک کارآفرین مشتاق سابقه ای در زمینه امور مالی داشته باشد، می تواند به سمت فروش در شرکت فعلی خود حرکت کند تا مهارت های نرم لازم برای موفقیت را بیاموزد. هنگامی که مجموعه مهارتهای متنوعی ساخته میشود، ابزاری به کارآفرین میدهد که میتواند در هنگام مواجهه با اجتنابناپذیری موقعیتهای سخت به آن تکیه کند.
در مورد اینکه آیا رفتن به دانشگاه برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق ضروری است یا خیر، بحث های زیادی صورت گرفته است. بسیاری از کارآفرینان مشهور به دلیل انصراف از کالج مشهور هستند: استیو جابز، مارک زاکربرگ و لری الیسون، به نام چند.
مصرف محتوا در چندین کانال
همانطور که ایجاد یک مجموعه مهارت متنوع مهم است، نیاز به مصرف مجموعه ای متنوع از محتوا نیز به همان اندازه اهمیت دارد. این محتوا می تواند به صورت پادکست، کتاب، مقاله یا سخنرانی باشد. نکته مهم این است که محتوا، صرف نظر از کانال، باید در پوشش آن متفاوت باشد. یک کارآفرین مشتاق باید همیشه خود را با دنیای اطراف خود آشنا کند تا بتواند با دیدگاهی تازه به صنایع نگاه کند و به آنها توانایی ایجاد یک کسب و کار در یک بخش خاص را بدهد.
یک مشکل برای حل را شناسایی کنید
از طریق مصرف محتوا در چندین کانال، یک کارآفرین مشتاق قادر به شناسایی مشکلات مختلف برای حل است. یک ضرب المثل تجاری حکم می کند که محصول یا خدمات یک شرکت باید یک نقطه درد خاص را حل کند. یا برای یک تجارت دیگر یا برای یک گروه مصرف کننده. از طریق شناسایی یک مشکل، یک کارآفرین مشتاق میتواند کسبوکاری را حول حل آن مشکل ایجاد کند.ترکیب مراحل سه و چهار بسیار مهم است تا بتوان با نگاه کردن به صنایع مختلف به عنوان یک خارجی، مشکلی را برای حل آن شناسایی کرد. این اغلب به یک کارآفرین مشتاق این توانایی را می دهد که مشکلی را ببیند که دیگران ممکن است نبینند.
آن مشکل را حل کنید
استارت آپ های موفق یک مشکل خاص را برای سایر شرکت ها یا مردم حل می کنند. این به عنوان "افزودن ارزش در مشکل" شناخته می شود. تنها از طریق ارزش افزودن به یک مشکل یا نقطه درد خاص، یک کارآفرین موفق می شود.
مثلاً بگویید، تشخیص میدهید که فرآیند گرفتن نوبت دندانپزشکی برای بیماران پیچیده است و در نتیجه دندانپزشکان مشتریان خود را از دست میدهند. ارزش می تواند ایجاد یک سیستم قرار آنلاین باشد که رزرو قرار ملاقات را آسان تر می کند.
شبکه مثل دیوانه
بیشتر کارآفرینان به تنهایی نمی توانند این کار را انجام دهند. دنیای کسب و کار یک دنیای بینقص است و دریافت هر کمکی که میتوانید همیشه به شما کمک میکند و زمان لازم برای رسیدن به یک تجارت موفق را کاهش میدهد. شبکه سازی برای هر کارآفرین جدید حیاتی است. ملاقات با افراد مناسب که می توانند شما را با مخاطبین در صنعت خود آشنا کنند، مانند تامین کنندگان، تامین کنندگان مالی و حتی مربیان مناسب، می تواند تفاوت بین موفقیت و شکست باشد.
شرکت در کنفرانس ها، ایمیل زدن و تماس با افراد در این صنعت، صحبت با برادر دوست پسر عموی خود که در یک تجارت مشابه است، به شما کمک می کند وارد دنیا شوید و افرادی را پیدا کنید که می توانند شما را راهنمایی کنند. هنگامی که با افراد مناسب پای خود را در خانه بگذارید، انجام یک تجارت بسیار آسان تر می شود.
تامین مالی کارآفرینی
با توجه به مخاطرهآمیز بودن یک سرمایهگذاری جدید، جذب سرمایه سرمایه بهویژه چالشبرانگیز است و بسیاری از کارآفرینان با آن از طریق راهاندازی راهاندازی با آن برخورد میکنند: تامین مالی یک کسبوکار با استفاده از روشهایی مانند استفاده از پول خود، ارائه سهام عرق برای کاهش هزینههای نیروی کار، به حداقل رساندن موجودی، و فاکتورینگ دریافتنی ها
در حالی که برخی از کارآفرینان تنها بازیکنانی هستند که در تلاشند تا کسب و کارهای کوچک را از زمین خارج کنند، برخی دیگر شرکای مسلح با دسترسی بیشتر به سرمایه و سایر منابع را می پذیرند. در این شرایط، شرکتهای جدید ممکن است از سرمایهگذاران خطرپذیر، سرمایهگذاران فرشته، صندوقهای تامینی، تامین مالی جمعی یا از طریق منابع سنتیتر مانند وامهای بانکی، تامین مالی دریافت کنند.
چگونه کارآفرینان پول در می آورند
کارآفرینان مانند هر تجارت دیگری پول در می آورند: آنها به دنبال تولید درآمدی بیشتر از هزینه ها هستند. افزایش درآمد هدف است و می توان از طریق بازاریابی، تبلیغات شفاهی و شبکه به آن دست یافت. پایین نگه داشتن هزینه ها نیز بسیار مهم است زیرا منجر به حاشیه سود بالاتر می شود. این را می توان از طریق عملیات کارآمد و در نهایت صرفه جویی در مقیاس به دست آورد.